Bushalte Veldsehuizen/Houthei Maasbree

Vorig jaar is aan de Raad van de gemeente Peel en Maas toegezegd dat er een half jaar
zou worden geëxperimenteerd met een bushalte ter hoogte van Veldsehuizen en Houthei te Maasbree. Dit om te bezien hoeveel gebruik er zou worden gemaakt van deze halte. In allerijl werd er vervolgens een fysieke halte aangelegd.
Onze verontwaardiging was dan ook groot toen afgelopen weekend bekend werd dat de Provincie Limburg en busmaatschappij Arriva zijn overeengekomen om de bus er helemaal niet te laten stoppen. Dit volgens de Provincie i.v.m. de onveilige situatie ter plekke.
Inmiddels is het duidelijk dat er in de nabije toekomst meer bezoekers, cliënten en medewerkers bij “de Fabriek” zullen komen die gebruik willen maken van openbaar veroer. Daarnaast zijn er ook burgers, die in het buitengebied wonen of op het bedrijventerrein werken, die gebruik willen maken van een bushalte in de nabijheid.PvdA/Groenlinks is van mening dat de Gemeenteraad “voor het lapje” is gehouden door
de Provincie en Arriva. We hebben de Raad dan ook voorgesteld om een brief te schrijven naar de Provincie. In deze brief keuren we de handelwijze van de Provincie en Arriva af. Daarnaast stellen we voor om de busroute weer te verleggen naar de Venloseweg en de Wilhelminalaan. Deze route is wel veilig en de bushaltes zijn voor de inwoners en bezoekers van Maasbree veel beter bereikbaar.
Indien je het eens bent met het terugleggen van de busroute naar de Venloseweg en de Wilhelminalaan, laat het ons weten via onze website:

Reacties graag hieronder.

m.v.g.